Zinātnieki noskaidrojuši, kāpēc franči nesirgst ar sirds slimībām, lai gan patērē treknu pārtiku, raksta РИА Новости.
Pētījuma autori raksta, ka «franču paradokss» ir sarkanvīnā, ko tie nelielās devās dzer pie katras maltītes. Resveratrols ir viela, ko satur vīnogas un arī granātāboli, šīs vielas klātbūtne maltītē tās kaloriju skaitu samazina par 20–30%. Mazkaloriju diēta palielina dzīves ilgumu un samazina novecošanos.
Vispirms šo pētījumu veica ar pelēm.
«Resveratrols ir aktīvs arī mazākās devās, kā uzskatīja agrāk, un tam ir kaloriju samazināšanas efekts,» saka viens no pētījuma autoriem Tomass Prolla, Viskonsīnas universitātes Amerikā ģenētikas profesors.
Darba autori izpētīja šīs vielas iedarbību uz sirdi, muskuļiem un smadzenēm, fiksējot ģenētiskās pārmaiņas audos. Pētījumu veica ar divām dzīvnieku grupām — vienai deva mazkaloriju uzturu, otrai dzīvnieku grupai deva pie pārtikas nelielu resveratrola devu. «Efekts bija acīmredzams,» apstiprina vadošais pētnieks Džeims Bergers.
Reklāma |
Autori uzskata, ka glāze sarkanvīna pie maltītes ievērojami samazina sirds novecošanu un arī liekā svara rašanos.