Izdzerot tik daudz, lai dzesētu slāpes, pilnīgi pietiek, lai apmierinātu ķermeņa vajadzības pēc šķidruma, un nav pierādījumu, kas apstiprinātu plaši izplatīto ieteikumu izdzert astoņas glāzes ūdens dienā, teikts pētījumā, ko ceturtdien publicējis žurnāls «Journal of the American Society of Nefrology».
Pensilvānijas universitātes ārsti norāda, ka «vienkārši trūkst vispārēju pierādījumu, kas liecinātu, ka ikvienam cilvēkam jāizdzer ieteiktie 1,5 litri ūdens dienā».
Pētnieki Dans Negojanu un Stenlijs Goldfarbs pārbaudījuši teoriju, kas apgalvo, ka lielāka ūdens daudzuma dzeršana palīdzot nierēm izvadīt no ķermeņa toksiskās vielas.
«Tātad jautājums ir par to, vai lielāka ūdens daudzuma izdzeršana pastiprina šo normālo nieru funkciju. Un atbilde ir — nē,» radiostacijai NPR teica Goldfarbs. «Pārsteidzošā kārtā patiesībā ir tā, ka pārmērīgai ūdens dzeršanai ir tendence mazināt nieru spēju darboties kā filtram.»
Reklāma |
Ūdeni arī iesaka kā ideālu palīglīdzekli tiem, kas vēlas samazināt svaru. Kaut arī ūdens dzeršana rada diētu ievērotājiem «pilnuma» sajūtu, nekādi klīniskie pētījumi nav pierādījuši, ka tas viņiem palīdzētu zaudēt svaru.
«Bija daži pētījumi, kas liecināja, ka samazinās kaloriju uzņemšana, kad cilvēkiem pirms ēšanas deva dzert ūdeni. Citi pētījumi liecina par pretējo,» piebilda Goldfarbs.
Pastiprināta ūdens uzņemšana ir attaisnojama vienīgi ekstremālos gadījumos, piemēram, sportistiem, cilvēkiem, kuri dzīvo karstā un sausā klimatā, un tiem, kas cieš no noteiktām slimībām.